dec

Biblioteket är stäng till den 24 januari

Alla bibliotek stänger från och med söndag 20 december, med anledning av de senaste nationella restriktionerna.

AKTUELL INFORMATION PÅ:
Kan jag reservera en bok?
Nej. SSB pausar nu möjligheten att reservera böcker och andra medier. Möjligheten kommer att öppnas i samband med att biblioteken öppnar igen.
Kan jag hämta ut min reserverade bok?
Nej, inte just nu. Reservationerna finns kvar i lånesystemet, men böckerna kan inte hämtas ut. SSB arbetar med frågan och återkommer med mer information.
Vad gör jag om jag vill återlämna en bok? Dessvärre kan du inte göra det under stängningen. Men förseningsavgifterna är borttagna just nu så det kostar dig ingenting att behålla boken tills biblioteken öppnar igen.
Hur länge kommer det att vara stängt?
De nya restriktionerna kommer att pågå till och med 24 januari 2021. Vi följer fortsatt regeringens och Folkhälsomyndighetens riktlinjer.