apr

Påsklov!

Nästa vecka är det påsk och trots det knepiga läget i samhället på grund av Corona-viruset så blir det påsk och påsklov iallfall!
Här presenterar vi några höjdpunkter:

Tipspromenad för stora och små!
Ta en stärkande promenad i Östbergas sköna natur samtidigt som du svarar på tipspromenaden, det finns två varianter, lätt (ca 8-12 år )och svår (12-100 år) , karta och formulär hittar du i husets entré eller på hemsidan från och med tisdag, om du föredrar att skriva ut själv.
Lämna ditt svar genom att maila  ostbergakulturhus@stockholm.se eller lämna i bibblan.Vinnaren till fin-priser dras under v. 16 och meddelas i entrén och på
hemsidan.

Fixa cykeln!
Ta med cykeln till torget och gör den redo för säsongen! Vi hjälper till med att pumpa, laga, smörja och tvätta. Verktyg, tvättsutrustning, lagningskit och pump finns att låna.
torsdag 9/4 på Torget
kl. 13.00-17.00

Biblioteket
Under påskveckan finns take me away-pysselpåsar till bibblans besökare, för dig som hellre pysslar hemma. (det går fint att pyssla i huset också)
Vill du inte komma in men ändå låna eller lämna en bok?
Vi hjälper dig gärna men bokleverans utanför kulturhusets ingång.
Ring till oss 08-508 30 795 under bibliotekets öppettider.

Lira basket på torget!
Vi har tjuvstartat sommartorget och fått hit en basketkorg till torget, kom in och låna en boll!

I pdf:en nedan finns hela programmet för dig som vill skriva ut eller kika digitalt, det går också bra att hämta sitt alldeles egna ex i kulturhuset. (psst… skriver du ut eller hämtar kan du också passa på att färglägga lite påskmandalas)
Extern länk till PDF Påskprogram
påsk2020