okt

Kulturskolan -gratis hela terminen

Kulturskolan ♥️ Östberga kulturhus

Gratis drop-in. Kom utan att boka.

Söndagarna kl. 11.00-15.00

(Se schema/tider längre ner)

På Östberga kulturhus kan du och familjen hänga, pyssla, dansa, läsa & låna böcker, rita, måla och ha kul! Helt gratis! Det finns ett fik med riktigt goda bullar, mackor, te, kaffe och mycket mer. Njut av det fina sällskapet och låt kreativiteten sprudla!………

11.30-12.00 Familjedans.

Plats: Rörelserummet

Rörelseglädje för barn och vuxna. Vi inspireras av bibliotekets månadstema. Denna lektion är fylld av rörelselek, flås och stretch samt ett och annat dansant äventyr!

Från 4 år.

12.00 Bild och skapande

Plats: Ateljén

Konst, kreativitet och pyssel!

Varje vecka inspirerar Emilia till kreativitet med pyssel i olika teman.

Från 4 år i vuxens sällskap.

13.00-13.30 Sagostund

Plats: Sagohörnan i biblioteket.

Alica läser högt för alla som vill höra högläsning och slappna en stund. Boken vi läser är inspirerad av månadens tema som Biblioteket har. När vi läst boken pratar vi om det vi läst och bilderna vi sett.

13.30-14.00 Barndans

Plats: Rörelserummet

Här välkomnas barn från 4+ år som vill fördjupa sig i modern dansteknik och har ett intresse för rörelse och gestaltning inspirerad av skådespeleri och teater. Vi dansar framför spegeln och lär oss mer utmanande rörelsemönster för hela kroppen!

14.00 Bild och skapande

Plats: Ateljén

Konst, kreativitet och pyssel!

Varje vecka inspirerar Emilia till kreativitet med pyssel i olika teman.

Från 4 år i vuxens sällskap.

och på onsdagar:

ONSDAGS DANSEN!

Gratis och öppen för alla från 9+ år.

kl. 15.15-16.15 För dig som älskar dans och rörelse! Vi skapar koreografier ihop. Leker, provar på olika typer av stilar, teman m.m.! Allas idéer är välkomna och vi skapar tillsammans!

kl. 17.00-18.00 Dans för dig som är 12+ år. Vi utvecklar våra skills och lär oss nya! Provar olika typer av stilar, tekniker och mer avancerade rörelser. Alla kan delta.